ALGEMENE REISVOORWAARDEN

Innerdoorway, gevestigd te Eindhoven aan de Busken Huetstraat 3 (5615NG), is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 69898774 .

Let op: voor onze retreats en pakketreizen gelden verschillende reisvoorwaarden.


Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle door Innerdoorway overeengekomen Pakketreizen en vormen een onlosmakelijk onderdeel daarvan.

TOTSTANDKOMING VAN DE REISOVEREENKOMST 

  • Een reis kan schriftelijk of telefonisch geboekt worden.

  • De overeenkomst komt tot stand door de aanvaarding door de Reiziger van het aanbod van de Organisator.

  • Door het betalen van het inschrijfgeld (aanbetaling) verklaart de deelnemer zich akkoord te gaan met de voorwaarden.

  • Het is minderjarigen niet toegestaan om een boeking te maken. Indien een minderjarige een boeking wil maken, moet hij aantonen dat zijn ouder(s) of voogd(en) hiervoor toestemming hebben verleend.

DE BETALING VAN EEN PAKKETREIS

Nadat u van Innerdoorway een boekingsbevestiging en factuur hebt ontvangen, ontvangt u van Certo Escrow per e-mail een uitnodiging met een gebruikersnaam en een wachtwoord. U wordt gevraagd in te loggen op het beveiligde gedeelte van de website van Certo Escrow. Na bevestiging van de uitnodiging kunt u direct overgaan tot betaling. U kunt indien u niet aan internetbankieren doet, ook een overboeking doen.

Afhankelijk van het tijdstip van boeking krijgt u een verzoek tot betaling van de aanbetaling en later tot betaling van het restant van de reissom of tot betaling van de hele reissom in één keer als u kort voor vertrek boekt. Voor alle boekingen geldt dat de volledige reissom voor vertrek betaald dient te zijn aan de Stichting Derdengelden Certo Escrow. 

  • De aanbetaling dient uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding voor de reis plaats te vinden. De rest van het bedrag dient uiterlijk 8 weken voor aanvang betaald te zijn. Bij boekingen minder dan 8 weken voor aanvang dient het bedrag per ommegaande volledig betaald te worden. Bij niet tijdige betaling heeft Innerdoorway het recht de reservering te laten vervallen.

  • Inschrijving is pas definitief na betaling van de aanbetaling of, bij aanmelding minder dan 60 dagen voor aanvang, van het volledige inschrijfgeld.

DE BETALING VAN EEN RETREAT

Voor de betaling van een retreat versturen wij een factuur. De aanbetaling dient uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding voor het retreat plaats te vinden. De rest van het bedrag dient uiterlijk 8 weken voor aanvang betaald te zijn. Bij boekingen minder dan 8 weken voor aanvang dient het bedrag per ommegaande volledig betaald te worden. Bij niet tijdige betaling heeft Innerdoorway het recht de reservering te laten vervallen.

Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden voor zowel de retreats als rondreizen.

ANNULERINGSKOSTEN

  • Tot en met 56 dagen vóór de dag van vertrek: 20% van de reissom met een minimum van 100,- p.p

  • Vanaf 55 dagen tot en met 28 dagen vóór de dag van vertrek: 50% van de reissom. Bij annulering vanaf de 28e dag (inclusief) tot de 10e dag voor vertrek: 75% van de reissom.

  • Bij annulering vanaf de 10e dag (inclusief) tot de dag van vertrek of later: de volledige reissom.

GARANTIEREGELING

Innerdoorway is lid van de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties. Naast de retreats die wij organiseren bieden wij ook pakketreizen aan. Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Innerdoorway gebruik van STO-reisgarantie op al haar pakketreizen. Stichting Take Over (STO) zal in geval van faillissement van Innerdoorway ervoor zorgen, afhankelijk in welke fase van de reis u zich bevindt, dat u uw geld terug krijgt, uw reis kunt vervolgen of naar huis kunt reizen.

Om dit te kunnen realiseren maakt de STO gebruik van een derdengeldenregeling. Als reiziger betaalt u de reissom niet aan Innerdoorway maar betaalt u deze aan de Stichting Derdengelden Certo Escrow. Certo Escrow, een door de Nederlandsche Bank vrijgestelde betaaldienstverlener, beheert deze stichting.

Wanneer Innerdoorway voor het einde van uw reis niet in surseance van betaling komt of failliet gaat wordt uw geld 1 dag na afloop van uw reis vrijgegeven aan Innerdoorway. Mocht Innerdoorway voor het einde van uw reis in surseance van betaling terecht komen of failliet gaan dan gaan uw reisgelden naar STO. Zo kunnen schuldeisers niet bij uw geld.

Indien u nog niet op reis bent ontvangt u de betaalde reissom terug. Wanneer u reeds onderweg bent zal STO ervoor zorgen dat u ofwel het rechtmatige deel van uw reissom terug krijgt, dat u uw reis af kan maken of dat u naar huis kunt terug keren.


VERANTWOORDELIJKHEID

  • Innerdoorway spant zich maximaal in om te zorgen voor een goed en geordend verloop van de retreats en rondreizen. Een verdere garantie wordt niet verleend.

  •  Deelname aan de retreats en rondreizen is geheel op eigen risico. Innerdoorway is niet aansprakelijk voor letsel en/of schade van enigerlei aard als gevolg van het verblijf en/of de activiteiten van de deelnemer, noch voor verlies of beschadiging van eigendommen. 

  • Gelet op het voorgaande adviseren wij deelnemers van de retreats en  rondreizen om zelf zorg te dragen voor een aansprakelijkheids-, annulerings-, reis- en ongevallenverzekering. Daarnaast adviseren wij u om na te gaan of uw ziektekostenverzekering voldoende dekking biedt.

  • In het geval dat Innerdoorway terecht aansprakelijk wordt gehouden voor door de reiziger geleden schade voor derving van reisgenot, of voor schade die de reiziger lijdt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, bedraagt de vergoeding nooit meer dan maximaal éénmaal de reissom.

  • De mogelijk te vorderen schadevergoeding bij alle vormen van opgelopen lichamelijk letsel, anders dan door de reisverzekering die de reiziger heeft afgesloten gedekt, bedraagt maximaal éénmaal de reissom.

  • Innerdoorway draagt geen enkele verantwoordelijkheid indien de deelnemer de reis geheel, of gedeeltelijk niet kan maken bij gebrek aan of onvolledigheid van de juiste documenten. In dat geval kan geen aanspraak gemaakt worden op restitutie van de reissom.

  • Innerdoorway is in geen geval aansprakelijk voor verlies, beschadiging of het verloren gaan van bagage, reisbescheiden en reisdocumenten.

  • De reiziger wordt geacht zelf zorg te dragen voor een vliegticket naar bestemming. Innerdoorway adviseert de reiziger een annuleringsverzekering af te sluiten. Ook adviseert Innerdoorway pas over te gaan tot het aanschaffen van een ticket als onze organisatie jou heeft laten weten dat de retreat of rondreis doorgaat. Innerdoorway draagt geen verantwoordelijkheid voor een vroegtijdige aanschaf van het vliegticket of het niet afsluiten van een annuleringsverzekering.

  • Eventuele klachten over de uitvoering van de reis die het niveau van aan- of opmerking overschrijden, dienen onmiddellijk en duidelijk op de plaats van bestemming en/of op de plaats waar de klacht ontstond kenbaar te worden gemaakt bij de vertegenwoordiger van Innerdoorway.

VERPLICHTINGEN REIZIGER

  • De Reiziger dient zich als een redelijk handelend Reiziger te gedragen en is verplicht alle aanwijzingen ter bevordering van een goede uitvoering van de Reis Innerdoorway en de Reisdienstverleners op te volgen.

  • Bij niet naleving van aanwijzingen of in het geval een Reiziger overlast veroorzaakt, heeft Innerdoorway het recht de Reiziger de verdere deelname aan de Reis of Reisdienst gedeeltelijk of geheel te ontzeggen. De Reiziger heeft in een dergelijk geval geen recht op restitutie van gelden. Verdere hierdoor ontstane kosten komen voor rekening en risico van de Reiziger.

  • Alvorens over te gaan tot uitsluiting van deelname wordt de Reiziger eerst een mondelinge of schriftelijke waarschuwing gegeven.

  • De Reiziger is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn gedrag, het niet nakomen van de verplichtingen in dit artikel of schade die anderszins aan hem moet worden toegerekend.

KLACHTEN

  • Innerdoorway verstrekt voor aanvang van de Reis de contactgegevens in geval van nood van de organisatie en in voorkomend geval diens lokale vertegenwoordiger.

  • Indien de Reiziger meent dat de Reis non-conform wordt uitgevoerd, dient hij deze non-conformiteit onverwijld, maar in ieder geval tijdens de Reis te melden bij de betrokken Reisdienstverlener zodat deze een oplossing kan vinden. Indien reisleiding van Innerdoorway ter plaatse is dient de klacht tevens onverwijld bij de reisleiding te worden gemeld. Indien er geen reisleiding ter plaatse is dient de klacht tevens duidelijk bij Innerdoorway te worden gemeld. Deze melding kan geschieden per Whatsapp, sms-tekstbericht, telefonisch of op werkdagen onder Nederlandse kantoortijden (9-17u) ook per e-mail. Innerdoorway verstuurt de Reiziger een bevestiging van de melding via hetzelfde medium en per e-mail.

  • Alle klachten die volgens de Reiziger niet of niet volledig zijn verholpen of gecompenseerd tijdens de Reis, dienen uiterlijk binnen twee maanden na terugkomst, Schriftelijk en met redenen omkleed bij Innerdoorway te zijn ingediend. Innerdoorway is gehouden binnen een maand na ontvangst van de klacht gemotiveerd te reageren.

  • Het niet of niet tijdig klagen overeenkomstig het tweede lid [Melden ter plaatse] van dit artikel kan van invloed zijn op de hoogte van een eventuele prijsverlaging of schadevergoeding, tenzij de belangen van Innerdoorway door het niet tijdig klagen niet geschaad zijn. Klachten die na terugkomst niet tijdig zijn ontvangen worden niet in behandeling genomen, tenzij dit in de omstandigheden van het geval niet redelijk is.


MEDISCHE DISCLAIMERS

  •  De cursus-activiteiten zoals wij die aanbieden zijn niet bedoeld ter vervanging van medische (noodzakelijke) behandelingen of therapie. Bespreek lichamelijke en/of psychische klachten daarom altijd met een gekwalificeerd arts of therapeut.


EXTRA VOORWAARDEN RETREATS | HUISREGELS 

  • Deelname aan het programma geschiedt op basis van vrijwilligheid. Het staat deelnemers vrij om af te zien van het te volgen programma.

  • Het afzien van deelname aan het programma geeft geen recht op teruggave van het inschrijfgeld en ook geen recht op een vervangende les of activiteit.

  • Als deelnemers besluiten om zich terug te trekken (wegens ziekte of persoonlijke omstandigheden) dan hebben zij geen recht op terugbetaling.

  • Indien de deelnemer niet in staat is de door hem of haar geboekte retreat of rondreis bij te wonen, is vervanging toegestaan.

  • Innerdoorway heeft het recht de retreat te annuleren indien daartoe gegronde redenen bestaan, waaronder onvoldoende deelnemers, ziekte van de docent of overmacht. In geval van annulering door Innerdoorway heeft de deelnemer recht op terugbetaling van het reeds betaalde cursusgeld. De deelnemer heeft geen recht op enige andere compensatie of schadevergoeding.

  •  Innerdoorway heeft het recht om personen zonder opgaaf van redenen uit te sluiten van deelname aan de retreate.


  • De cursuslocatie is rookvrij. Buiten op het terras kan gerookt worden.

  • Respect voor elk mens, ongeacht zijn religie, opvattingen, geaardheid, geslacht en ontwikkeling is de belangrijkste kernwaarde. Wees respectvol naar alle deelnemers en verwacht dat deelnemers ook respectvol zijn naar elkaar.

  • Innerdoorway heeft haar locatie met zorg gekozen om deelnemers tijdens de retreat een veilige en leefbare omgeving te bieden. Behandel de locatie en haar omgeving dan ook met zorg, zoals je eigen huis. Eventuele schade wordt op de veroorzaker verhaald.

  •  Deelnemers die zich niet aan de huisregels houden dan wel de aanwijzingen van het personeel van de locatie of Innerdoorway niet opvolgen, kunnen uitgesloten worden van de retreat. Dit geeft de deelnemer geen rechten op restitutie van cursusgelden.

  • Het maken van video/film of geluidsopnames is gedurende de cursus of retreat uitsluitend toegestaan na voorafgaande toestemming van Innerdoorway


NEEM BIJ VRAGEN OVER ALGEMENE VOORWAARDEN CONTACT MET ONS OP.

STO-reisbureau-marokko-rgb logo-300.png